I. Zarządzając zasobami ludzkimi, tworzymy odpowiedzialne i przyjazne miejsca pracy. Czytaj dalej
II. Budujemy kompetencje zapewniając możliwości rozwoju pracowników oraz wzmacniając innowacyjność. Czytaj dalej
III. Aktywnie współpracujemy z otoczeniem spółki. Czytaj dalej
IV. Edukujemy społeczności lokalne. Czytaj dalej
WYNIKI - Ludzie i Relacje
Obszary tworzenia wartości
I. Zarządzając zasobami ludzkimi, tworzymy odpowiedzialne i przyjazne miejsca pracy.
- Dążymy do zwiększenia satysfakcji oraz motywacji pracowników.
- Promujemy work-life balance – równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym.
- Dbamy o bezpieczeństwo miejsca pracy – skuteczność naszych działań potwierdza znikoma liczba wypadków przy pracy.
Wyniki naszych działań
- PSE jako pracodawca podejmują szereg działań mających na celu budowanie wśród pracowników podejścia work-life balance, m.in.: wsparcie finansowe przeznaczone na cele mieszkaniowe, opieka medyczna, dofinansowanie wypoczynku pracowników oraz ich dzieci, dofinansowanie działalności sportowej, rekreacyjnej i kulturalno-oświatowej.
- Średni staż pracy pracowników wykonujących prace eksploatacyjne w ZES-ach to 25 lat.
- Wdrożenie, znajomość i stosowanie przez pracowników procedury bezpieczeństwa pracy na stacjach elektroenergetycznych NN – 100 proc.
II. Budujemy kompetencje zapewniając możliwości rozwoju pracowników oraz wzmacniając innowacyjność.
- Dbamy o podniesienie poziomu kompetencji kadry pracowniczej.
- Dążymy do zwiększenia motywacji pracowników, chcemy zatrzymać kompetencje w organizacji.
- Współpracujemy z uczelniami wyższymi.
Wyniki naszych działań
- 85,7 proc. – odsetek pracowników z wyższym wykształceniem.
- 125 szkoleń przeprowadzonych na Symulatorze obejmujących 148 dni szkoleniowych, w których udział wzięło 428 dyspozytorów z GK PSE (KDM/ODM oraz CN/RCN/ZES).
- 382 pracowników wzięło udział w cyklu praktycznych szkoleń przeciwpożarowych dla osób wyznaczonych do przeprowadzania ewakuacji i zwalczania pożarów.
- 99,99 proc. .
III. Aktywnie współpracujemy z otoczeniem spółki.
- Dążymy do wzrostu efektywności wzajemnej współpracy z otoczeniem, w tym z uczestnikami rynku energii elektrycznej.
- Utrzymujemy partnerskie relacje z otoczeniem.
- Dbamy o wzrost efektywności realizacji branżowych inicjatyw.
Wyniki naszych działań
- 17 webinariów dla ponad 1800 uczestników w 2021 roku.
- 27 konferencji, debat, seminariów i kongresów branżowych z udziałem ekspertów PSE w 2021 roku.
- 26 ekspertów PSE zaangażowanych w konferencje, debaty, seminaria, fora i kongresy branżowe w 2021 ro
- Budowanie zrozumienia i społecznej akceptacji dla działalności PSE jako niezależnego krajowego operatora systemu elektroenergetycznego.
Wyniki naszych działań
- W 100 proc. gmin zlokalizowanych na terenach inwestycji prowadzonych przez PSE realizowane są Programy Komunikacji Społecznej.
- Prowadzenie kolejnej, III edycji ogólnopolskiego programu grantowego WzMOCnij swoje otoczenie (http://wzmocnijotoczenie.pl/).
- W ramach programu grantowego WzMOCnij swoje otoczenie prowadzenie działań edukacyjnych o rekordowym zasięgu ponad 130 samorządów z terenów inwestycyjnych i eksploatacyjnych PSE.
- 4,6 mln zł przekazanych na działania społeczne w 2021 roku.
- 215 nagrodzonych projektów w 9 województwach w 2021 roku.
- 207 beneficjentów – podmiotów, które skorzystały ze wsparcia społecznego PSE w 2021 roku.